VGT i Göteborg är med på Schysta Villkor-kampanjen
Ännu ett åkeri har gått med i Transports kampanj Schysta Villkor. Det är VGT i Göteborg AB som fått rätt att märka upp sina bilar med kampanjens dekal.
VGT i Göteborg har omkring 60 anställda chaufförer, och sysslar främst med hämtning och distribution åt DHL. Nu har åkeriet fått rätt att märka sina bilar med Schysta Villkor-dekalen, som visar att ett bolag följer lagar och avtal.
– Vi har diskuterat det här med stora delar av personalen, och efter moget övervägande så fattade vi beslutet att tilldela VGT märkningen, sammanfattar Hans Olofsson, ombudsman på Transport avdelning 3 i Göteborg.
VGT har valt att märka upp en av sina bilar med Schysta Villkor-dekalen i storformat över hela skåpsidan.
– Vi är jättestolta över att vi har fått den här märkningen, så vi vill att det ska synas. Just den bilen trafikerar Backaplan, så den blir ju sedd av många, säger Niclas Andréasen på VGT.
Han anger flera skäl till att VGT valt att följa avtalen och att ha en bra dialog med facket.
– Det är att ta ett steg mot bättre villkor i hela branschen. Och att driva ett företag på ett schyst sätt ger lönsamhet. Personalen blir gladare och mår bättre, vilket inverkar positivt på företagets verksamhet. Dessutom är det en kundfråga, fler och fler kunder frågar efter schysta villkor och är beredda att betala för det.